duminică, 10 aprilie 2011

Bulgarasi din orez


 Preparatele din orez nu prea erau  din categoria mancarurilor pe care le prefer.  Dar de cand am facut prima data acesti bulgarasi, mi-am schimbat parerea despre orez.
O prietena mi-a spus despre reteta specific italiana, care este doar cu orez simplu, fiert in apa, apoi bulgarasii sunt dati prin pesmet. Hmm, suna bine pentru cine mananca orez preparat in toate felurile, dar pentru mine care sunt pretentioasa la capitolul “orez”, reteta avea nevoie de adaptare proprie.
Asa ca am trecut frumos la treaba si am preparat bulgarasii de orez in stil propriu. Daca v-am convins ca merita gustati, iata ce aveti de facut.

Ingrediente:
  • 1 cana de orez
  • 2 morcovi
  • ½ telina
  • 1 ceapa alba
  • 1 conserva de ciuperci
  • 200 g mozzarella
  • sare dupa gust
  • 1-2  lingurite condiment curry
  • 2 lg patrunjel verde
Pentru pane:
  • Oua
  • Faina
  • Pesmet
  • Ulei pentru prajit
Curatam legumele, morcoviii si telina le tocam cubulete, ceapa o taiem cat mai marunt. Le punem la calit, alaturi de ciuperci, intr-o jumatate de pahar de apa si 2 linguri ulei de masline. Cand sunt calite, adugam orezul, sarea, apoi turnam apa cat sa acopere orezul. Lasam sa fiarba, de preferat sa nu amestecam in el pana este fiert, dar daca nu il preparati intr-o cratita de calitate atunci trebuie amestecat. Eu de obicei il prepar in tigaie Teflon si astfel nu am nicio problema cu el. Cand este fiert pilaful, adaugam condimentul curry (mie imi place foarte mult gustul pe care il da acest condiment pilafului) si patrunjel tocat marunt, dupa gustul fiecaruia.
Bun, am terminat cu pilaful, luam cratita de pe foc, adaugam mozzarella data pe razatoarea mare, amestecam bine si lasam putin sa se raceasca, astfel incat sa putem lucra cu el. Cand s-a racit suficient, formam bulgarasi pe care ii trecem prin faina, ou batut  si pesmet apoi prajim in putin ulei de masline. Daca nu vreti sa ii prajiti, se pot aseza in tava pe hartie de copt si se dau la cuptor la 180 de grade, pana se rumenesc putin (aprox. 20 min). Sunt deliciosi, se pot servi alaturi de o salata de cruditati sau de muraturi. Noua ne plac cu sfecla murata.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena