duminică, 28 august 2011

Choux a la Creme

Pentru week-endul acesta am facut niste minuntate Choux a la Creme. Intotdeauna m-a speriat ideea acestor prajiturele, ca de altfel si a eclerelor, dar sa stiti ca nu e nimic complicat. Cand le-am facut prima data si am vazut cat de usor si de rapid se fac, nu mi-a venit sa cred :) Eu nu sunt genul de persoana care sa stea mult in bucatarie, desi imi place foarte mult sa gatesc. Eu merg pe ideea ca retetele sa fie simple si rapide. Dar....bine-nteles...delicoase! :) Asa ca...de-asta ma speriasem eu de conceptul Choux a la Creme. Asta pana cand am vazut ca nu e nimic complicat in toata reteta. De atunci, le-am refacut de multe ori, intotdeauna cu reteta aceasta, care mi-a iesit absolut cum imi doream. Fara cantarirea oualor cum e recomandat, fara alte trucuri si pierderi de timp :) Simplu:



Ingrediente:
  • 250 ml apa
  • 100 ml ulei
  • 18 lg faina
  • 4 oua
  • putina sare
  • 500 ml lapte
  • 2 plicuri budinca
  • 6 linguri de zahar
  • optional frisca si ciocolata
Mod de preparare:
1.  Se pun la fiert intr-o cratita apa, uleiul si praful de sare pana cand dau un clocot.
2. Se ia cratita de pe foc, se toarna faina cernuta toata odata si se pun inapoi pe foc.
3. Se amesteca energic pana compozitia devine omogena.
4. Se ia cratita de pe foc si se lasa la racit.
5. Cand compozitia este complet racita se adauga cate un ou pe rand. Atentie! Pe rand! Cate unul! si se amesteca bine pana oul s-a incorporat in compozitie.
6. Se procedeaza la fel pentru restul oualor.
7. Se toarna compozitia intr-un pos si se realizeaza formele dorite pe o tava cu hartie de copt.
8. Se dau la cuptor la foc mediu pana se rumenesc putin, aprox. 30 de minute, fara a deschide usa cuptorului in timpul coacerii.
9. Intre timp se prepara budinca de vanilie (eu de data asta am facut budinca de ciocolata dar sunt mai bune cu cea de vanilie) si se lasa la racit.
10. Dupa ce sunt coapte cojile, se scot si se lasa la racit, apoi le umplem cu budinca si daca doriti si cu frisca. Iar deasupra se pot orna cu ciocolata topita sau cu zahar tos.
Daca nu se consuma in aceeasi zi se pastreaza la frigider.
Pofta buna ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena