joi, 6 decembrie 2012

Chapati (Roti)

Chapati sau Roti sau painea indiana cum o stim noi, este hrana zilnica a multor oameni. Este o paine nedospita, coapta pe plita incinsa (in cazul de fata intr-o tigaie de clatite). 
Eu am gustat prima data Chapati la niste prieteni din Kenya pe cand eram in Suedia. Deci da....paine indiana, la prieteni kenyeni, pe taram suedez :) Mi-a placut din prima clipa si tin minte ca a doua zi am facut-o si eu. Atat de repede si usor se prepara incat te poate salva atunci cand nu ai paine in casa si e prea frig afara ca sa mai iesi.


Ingrediente:
pt. 6 chapati
  • 150 g faina alba de grau
  • 100 ml apa
  • 1/2 lingurita sare
  • 1 lingura ulei
 Mod de preparare:
1. Punem faina intr-un bol si o amestecam cu sarea. Adaugam apa si framantam putin cu degetele, pana se omogenizeaza. 
2. Trebuie sa rezulte un aluat moale care nu se lipeste de maini. Daca e nevoie mai ajustati cantitatea de faina.
3. Adaugam uleiul si mai framantam 1-2 minute, pana avem un aluat elastic si usor de lucrat.
4. Lasam aluatul deoparte sa se odihneasca pentru 10-15 minute.
5. Dupa 15 minute, rasturnam aluatul pe o planseta de lucru bine infainata.
6. Impartim aluatul in 6 bucati egale si le dam forma rotunda.
7. Luam cate o bucata de aluat si o intindem cu sucitorul, intorcand-o pe ambele parti. Adaugam faina pe planseta de lucru, dupa fiecare bucata intinsa.
8. Le coacem intr-o tigaie subtire din teflon (eu am folosit tigaia pentru clatite). Nu se pune ulei in tigaie.
9. Cand incep sa faca bule, le intoarcem pe partea cealalta si le apasam cu o paleta, de cateva ori.
10. Sunt gata atunci cand sunt rumenite usor pe ambele parti.

4 comentarii:

  1. Daa! Si mie imi plac mai mult decat orice paine dospita :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, multumesc pentru reteta! Daca ai sti de cand caut reteta asta si am dat peste tot felul de retete cu aluat dospit :) Si cat de simpla este!, nici nu-mi vine sa cred :)))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu multa placere! Intr-adevar, reteta este extrem de simpla si fff rapida :) Merita incercata!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena