luni, 3 iunie 2013

Cupcakes cu mascarpone si flori din ananas

A trecut ceva timp de cand am vazut florile de ananas la Marta Stewart, pentru ca trebuie sa recunosc - la ea le-am vazut prima data. Apoi le-am mai tot intalnit pe diferite site-uri, in diverse combinatii, dar nu m-am mobilizat sa le fac si eu, cu toate ca demult imi era in gand ideea.
Insa in acest week-end, pentru ca a fost si 1 iunie, am zis ca e o ocazie potrivita sa prepar aceste minunatii dulci. Imi pare rau ca nu am reusit sa postez reteta mai repede, ca sa aveti timp si voi sa le faceti pentru copilasii vostri, pentru ca sigur i-ar fi incantat. Iar daca noi inca nu avem copii, ne-am bucurat de ele ca doi copii :))




Asadar, sa va spun cum am procedat. Va dau prima data indicatiile pentru florile de ananas, pentru ca pe ele le veti pregati primele.

Florile din ananas:
  • Se alege un ananas destul de marisor si sa fie copt bine. 
  • Se curata de coaja si apoi se scobeste din loc in loc, unde mai ramane coaja inauntru. Eu am vazut ca se foloseste o lingurita rotunda, speciala pentru asa ceva. Eu nu am avut si am folosit capatul acela rotunjit de la curatatorul de legume. A mers foarte bine, daca aveti asa ceva puteti sa il folositi cu incredere. Daca nu, se poate si cu un cutit mic si bine ascutit, dar e mai anevoios putin.
  • Se taie ananasul rondele subtiri, cat de subtiri putem, cu un cutit mare si cu lama bine ascutita.
  • Se pun rondelele de ananas pe foaia de copt si se dau la cuptor. Eu am preferat sa le fac in asa fel incat sa fie si foarte bune de mancat, nu doar de ornat, asa ca nu le-am copt la foc mare si rapid, si le-am lasat cam o ora la 30-40 de grade, pana s-au uscat putin, apoi le-am pus in tava de cupcakes si le-am mai dat la cuptor vreo 40 de minute la 100-110 grade. Incercati asa daca vrei sa fie foarte bune de mancat. Daca va grabiti si vreti sa fie gata in 15 minute, le puteti face la 200 de grade, dar vor iesi uscate si vor fi doar pentru decor. Parerea mea :)
  • Cand sunt gata rumenite, se scot si se aseaza pe o farfurie, pentru ca tava de cupcakes o vom folosi in continuare.

Dupa ce am pregatit frumos dragutele floricele, trecem la prepararea de cupcakes, care se fac rapid si imediat :) 

Ingrediente:
  • 300 g faina
  • 1 1/2 lgt praf de copt
  • 1/2 lgt bicarbonat
  • 1/2 lgt sare
  • 5 lg ulei
  • 80 g zahar
  • 2 oua
  • 350 ml lapte
  • 6 lg iaurt
  • cateva picaturi esenta de vanilie

Crema de mascarpone:
  • 200 g mascarpone
  • 150 g smantana pentru frisca
  • 5 linguri de zahar

 Mod de preparare:
  • In bolul de la mixer punem ouale si zaharul si le mixam pana devin spumoase.
  • Separat intr-un bol amestecam faina cu praful de copt, bicarbonatul si sarea, iar in alt bol amestecam laptele cu iaurtul si uleiul.
  • In bolul in care am mixat ouale incepem sa adaugam alternativ compozitii din celelalte doua boluri, cel cu amestecul de faina si cel cu amestecul de lapte. Mixam pana compozitia este omogena.
  • La urma adautam cateva picaturi de esenta de vanilie si mai mixam putin ca sa se incorporeze.
  • Pregatim tava pentru cupcakes, asezam hartiile in ea si umplem fiecare hartiuta trei sferturi. Introducem tava la cuptor pentru aprox. 15 minute la 170 de grade, pana sunt frumos rumenite.
  • Din compozitia aceasta ies aprox. 21-22 de cupcakes, eu am facut 14 + un tortulet in forma de fluturas.
  • Pana se racesc cupcakes-urile, noi preparam rapid crema de mascarpone, in felul urmator: mixam smantana pentru frisca, cu cele 5 linguri de zahar, pana obtinem o frisca groasa si consistenta. Totusi, avem mare grija sa nu o mixam prea mult si sa o taiem. Apoi adaugam mascarponele si mai mixam putin la viteza mica.
  • Putem sa dam putin crema la rece inainte sa o folosim.
  • Apoi luam cu o lingura din crema de mascarpone si adaugam pe fiecare cupcake. 
  • Deasupra asezam frumos cate o floare din ananas si .....gataaaa. Dam la rece si servim cand avem pofta! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena