miercuri, 28 august 2013

Granola cu nuci

Buna dimineata si bine v-am regasit!
Am o reteta buna buna de tot pentru voi. Doar nici nu credeati altfel, nu? :)
Eu sunt foarte constienta de importanta consumarii cerealelor la micul dejun. Dar nu imi plac cerealele inmuiate in lapte, ci prefer sa gasesc alte metode si combinatii ale lor, care sa imi permita sa consum cerealele crocante.. Astazi o sa va arat o reteta simpla de granola, pe care eu o fac deseori si o combin cu iaurt grecesc, sau alteori doar cu fructe proaspete. Textura cremoasa a iaurtului grecesc mi se pare foarte potrivita in combinatie cu granola crocanta. Eu va scriu reteta pentru granola cu nuci, dar puteti sa mai adaugati voi fructe uscate, sau alte tipuri de nuci, dupa preferintele fiecaruia.
Astazi va prezint o varianta de granola care se prepara cu unt. Am si o varianta vegana, care e la fel de delicioasa, dar o sa v-o prezint in viitor, cu prima ocazie cand o sa o mai prepar.
Deci....astazi: Granola cu nuci!




Ingrediente:
  • 100 g unt
  • 5 lg miere
  • 200 g fulgi de ovaz
  • 100 g seminte floarea soarelui
  • 100 g nuci (nuci romanesti, nuci braziliene, migdale)
  • 70 g stafide
  • 4 lg fulgi nuca de cocos

Mod de preparare:
  • In primul rand ne ocupam de nuci. Le taiem cu cutitul, grosier, sau cum va plac voua si le punem pe hartia de copt in tava. Adaugam si semintele de floarea soarelui. Le dam la cuptorul preincalzit la 170 de grade, pentru aprox. 10 minute, pana se rumenesc. Dupa 5 minute deschidem cuptorul si amestecam in tava cu o lingura de lemn, ca sa se rumeneasca nucile uniform.
  • Pana se rumenesc nucile, pregatim compozitia pentru granola.
  • Untul si mierea le topim la foc mic (sau la cuptorul cu microunde).
  • Intr-un bol incapator amestecam fulgii de ovaz cu stafidele si fulgii din nuca de cocos. Peste acest amestec turnam mierea si untul topit. Apoi scoatem nucile din cuptor si le adaugam la compozitie.
  • Amestecam bine.
  • Turnam amestecul in tava, pe hartia de copt si dam la cuptor tava pentru aprox. 10-15 minute, amestecand din cand in cand cu lingura de lemn.
  • Cand granola este rumenita se scoate tava din cuptor si se lasa la racit.
  • O servim rece (sau calda daca doriti) cu iaurt si fructe proaspete. Eu am avut smochine, dar puteti sa le inlocuiti cu orice fruct. Iaurtul puteti sa il inlocuiti cu lapte sau pur si simplu puteti consuma granola doar cu fructe proaspete.
  • Va asigur ca veti avea un mic dejun consistent si delicios!
  • Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena