luni, 14 octombrie 2013

Tarta rasturnata cu ananas si ghimbir

Yummmm....cui ii place ananasul? Dar ghimbirul? Dar combinate? Eu iubesc combinatia asta! Iar tarta pe care am sa v-o prezint astazi e delicioasa, are o aroma deosebita, desi aspectul este unul foarte simplu. Am preparat tarta aceasta cu ceva timp in urma, cand era mai cald si mergea numai bine intr-o dupa-masa calda de vara, alaturi de un glob maaaare de inghetata. Dar nu-i nimic, merge si acum, ca tot avem parte de zile calduroase. Iar daca nu, cred ca merge foarte bine si la un ceai de ora 5 :)




Ingrediente:
  • 200 g unt + un cubulet pentru uns tava
  • 100 g zahar + 3 linguri pentru tapetat tava
  • 175 g faina
  • 1 lgt ghimbir razuit
  • 3 oua
  • o conserva compot de ananas bucati
  • inghetata pentru servit
 Mod de preparare:
1. Intr-un bol punem untul (la temperatura camerei) si mixam adaugand cate o lingura de zahar, pana acesta se topeste.
2. Adaugam faina, ouale si ghimbirul dat pe razatoarea mica. Mixam pana la omogenizare.
3. Tapetam tava pentru tarta (eu am folosit tava de ceramica - 24 cm diametrul) cu unt si apoi cu 3 linguri de zahar.
4. Asezam cu grija bucatile de ananas din compot peste zaharul din tava, avand grija sa nu le miscam prea mult, ca sa ramana zaharul la locul lui, uniform. Eu am folosit cam 3/4 din cantitatea de ananas dintr-o conserva.
5. Dupa ce am terminat de asezat ananasul, luam usor cu o lingura din compozitia pentru tarta si asezam frumos in tava, peste ananas. Cu grija, pentru ca aluatul o sa fie de o consistenta mai tare, asa ca trebuie sa lucram cu atentie sa nu deranjam bucatile de ananas.
6. Dam tava la cuptorul preincalzit la 175 de grade pentru aprox. 30-35 min, pana este rumenita usor deasupra. Cand trece testul cu scobitoarea o putem scoate din cuptor.
7. Nu lasam tarta la racit, ci asa calda, o rasturnam cu grija pe un platou. In principiu nu ar trebui sa aveti probleme, sa se lipeasca ananasul de tava, sau altele de genul acesta. Eu am folosit tava de ceramica, dupa cum va spuneam, si nu am avut nicio problema. Tarta a iesit intacta din forma.
8. Lasam tarta la racit si apoi o servim alaturi de un glob de inghetata.
9. Pofta buna! ;)

2 comentarii:

  1. Am făcut tot felul de prăjituri răsturnate, dar cu ananas încă nu. O idee tare buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaa, si eu am facut cu alte fructe dar cu ananas acum a fost prima data. S-a meritat, pentru ca e foarte gustoasa si aromata. Iar combinatia de ananas cu ghimbir mi-a placut foarte mult ;)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena